Izobraževanje s pomočjo psa
»Zelo lepo sem se počutil, ko sem bral. Hočem še veliko brati s teboj.«
Učenec 3. razreda (šolsko leto 2011/2012)
Prvič, ko je prišel terapevtski pes v šolo, so se učenci večinoma čudili, kaj počne žival pri nas. Če jih zdaj vprašaš, kaj počne pes v šoli, bodo odgovorili: »To je pes, ki pomaga brati.« Prisotnost terapevtskih psov je postal del vsakdanjega življenja naše šole.
Na Osnovni šoli Hinka Smrekarja že tretje leto izvajamo projekt izobraževanja s pomočjo psa v sodelovanju z Zavodom za terapijo s pomočjo psa PET (http://www.zavod-pet.si/, http://sl-si.facebook.com/pages/ZAVOD-PET-Pasja-enota-terapevtov/129074083863615). Njegov namen je vključevanje terapevtskih psov v vzgojno-izobraževalni proces.
TERAPEVTSKI PAR
Terapevtski par sta prostovoljca, vodnik in pes. Terapevtski pes je dobro socializiran, vzgojen in šolan pes z visokim tolerančnim pragom do ljudi in drugih živali. Ima veljavno veterinarsko spričevalo in je redno negovan. Njegov vodnik je izobražen na področju izobraževanja s pomočjo psa. Ima dodatna znanja s področja kinologije in specifična znanja na področju dela z otroki.
RAZLIČNE DEJAVNOSTI
Izvajamo delavnice z namenom osveščanja otrok o sožitju z naravo in ravnanju z živalmi, o prostovoljstvu in odgovornosti do skupnosti, v kateri živijo. Velik poudarek je na razvijanju naklonjenega, spoštljivega in odgovornega odnosa do žive in nežive narave. Otroke naučimo primernega kontakta, stika s psom, in kar je najpomembneje, pomagamo premagati strah pred psi. Ti so del našega vsakdanjika, strah pa lahko ohromi naše vsakdanje življenje. Ravno premagovanje strahu pred psi je lahko način, kako otroke naučimo spopadati se z lastnimi strahovi.
Za našo šolo je značilna multikulturnost. Zavedamo se, da imajo različne kulture tudi različne poglede in odnos do živali. S temi delavnicami želimo preseči tudi te multikulturne razlike.
Psa vključujemo tudi pri pouku in športnih dnevih. Glavna namena sta večja motivacija in popestritev pouka. Vsekakor se je zanimivejše učiti strani neba ali nove besede ali pa osvojiti vrh hriba skupaj s psom, ki te ne sodi, kako hiter si.
Branje je najpomembnejša stvar, ki se je otrok nauči v šoli. Zato smo nekaj učencev vključili v program branja s pomočjo psa. To je licenčni program iz ZDA (R.E.A.D.® – READING EDUCATION ASSISTANCE DOGS®). Naša šola je kot prva v Sloveniji navedena na spletni strani krovne organizacije Intermountain Therapy Animals iz ZDA (http://www.therapyanimals.org/Slovenia.html). Cilj tega posredovanja je izboljšati bralno pismenost otrok, privzgojiti ljubezen in zanimanje za knjige in branje na poseben način; otrok namreč bere psu.
Od oktobra do maja poteka raziskava na področju branja s pomočjo psa, v kateri sodelujejo štirje otroci. Takšna raziskava se v Sloveniji izvaja prvič. Zanima nas, kakšen napredek bodo dosegli učenci, ki sodelujejo v raziskavi, na področju branja.
Kenan in Avša
Mojca, Tesa in Nermina
Foto: Jasmina Hasković
Terapevtske pse uporabljamo tudi pri urah dodatne strokovne pomoči. Pripomorejo k izboljšanju socialnih veščin naših učencev. Individualno jih uporabljamo pri učencih, ki imajo težave na specifičnih področjih. Pri slednjih so srečanja kontinuirana vse šolsko leto, tako kot pri branju s pomočjo psa.
Izvedli smo tudi praktično delavnico s terapevtskim psom za učitelje. Namen je bil približanje takšnega dela vsem učiteljem naše šole.
S tem projektom je šola pridobila večjo medijsko prepoznavnost. Prav pri nas je bila namreč posneta otroška oddaja Firbcologi, v kateri so prikazali, kako uspešno vključujemo terapevtskega psa pri pouku (http://www.rtvslo.si/firbcologi/novica/67). Napisano je bilo že nekaj člankov v različnih revijah in časopisih. Nekaj učencev je bilo del fotografske razstave z naslovom Psi terapevti, ki jo bo gostovala tudi naša šola. Predvsem pa je naša šola pokazala odprtost do nevsakdanjih pristopov, ki pripomorejo k večji kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa.